Skip to main content

2006, Amsterdam

Interviewer: Mevrouw, mag ik u wat vragen?
Mevrouw: Jazeker, zegt u het maar.

Interviewer: Heeft u een mobiele telefoon op zak?
Mevrouw: Nee, dat lijkt me niks, dan ben ik altijd en overal bereikbaar! Geef mij maar rust!

Wait, what? Kunnen we ons deze uitspraak nog voorstellen? De mobiele telefoon is nu niet meer weg te denken uit ons leven. We regelen er praktisch alles mee. En net zoals de mobiele telefoon ooit een revolutie teweegbracht, staat nu de volgende technologische revolutie voor de deur: kunstmatige intelligentie (AI).

AI verwijst naar technologieën die zijn ontwikkeld om taken uit te voeren die normaal gesproken menselijke intelligentie vereisen. Dit omvat systemen die kunnen leren, redeneren en beslissingen nemen, vaak met behulp van algoritmen en grote hoeveelheden data. Maar hoe kunnen we deze technologie inzetten in de evenementenbranche?

Ik zou deze blog kunnen laten schrijven door AI, maar creatief zoals we zijn, doen we dat natuurlijk niet! Wel delen we graag onze persoonlijke ervaring met AI en hoe wij deze technologie momenteel gebruiken in ons werkveld.

ChatGPT

Een van de meest bekende A.I.-tools op dit moment is ChatGPT. Binnen enkele seconden beantwoordt deze tool vragen zoals:

 

      • Wat moet ik kopen voor mijn neefje van 7?

      • Bedenk een 3-gangenmenu met aandacht voor een glutenallergie.

      • Hoe werkt een stroboscoop?

    • Hoe verdraag ik mijn schoonmoeder?

Voor het optimaliseren en corrigeren van teksten werkt ChatGPT als een trein. Razendsnel checkt hij spelling en vult je tekst aan waar nodig. Deze tool is ontzettend handig voor marketingdoeleinden, website-optimalisatie en het schrijven van voorstellen. De betaalde versie, ChatGPT-4, biedt nog meer voordelen zoals:

 

      • Snellere reactietijden

      • Het beter begrijpen van complexe vragen en het geven van gedetailleerde en nauwkeurige antwoorden

    • De mogelijkheid om foto’s en afbeeldingen te uploaden, waarmee je uitleg kunt krijgen over wat er op de afbeelding staat, objecten kunt analyseren en zelfs grafieken of diagrammen kunt interpreteren.

A.I. wordt op talloze gebieden ingezet om taken te automatiseren en processen te optimaliseren. AI in de evenementen is dus een kans die iedereen maximaal moet gaan benutten! Deze tools verbeteren met de dag, en onze ervaring is dat de “Holy Grail” ligt in het combineren van verschillende A.I.-tools. Zo kunnen prompts die door ChatGPT-4 zijn geschreven worden gebruikt in MidJourney om visuele resultaten te maximaliseren.

In ons volgende blog nemen we je graag mee in het visuele aspect van A.I. en laten we zien hoe wij MidJourney inzetten om onze concepten visueel tot leven te brengen.